Eerste blog - Reisverslag uit Piscadera, Curaçao van Michiel Klaassen - WaarBenJij.nu Eerste blog - Reisverslag uit Piscadera, Curaçao van Michiel Klaassen - WaarBenJij.nu

Eerste blog

Blijf op de hoogte en volg Michiel

12 Januari 2014 | Curaçao, Piscadera

Hoi hoi,

even snel voordat de rest straks in grote getalen komt. Ik ben nu al een paar uur op Curacao, bij Piscadera waar ik voor zes maanden zal verblijven! Na een vlucht van ongeveer 9 uur zagen we eindelijk de Noordkust van Curacao, hoge rotsen met hier en daar rivieren die landinwaarts gingen. Aan boord hadden we eigenlijk een formulier in moeten vullen voor de douane, maar vanwege een miscommunicatie kregen we deze pas op Curacao. Voor de douane stond daar dan ook een hele groep mensen langs de kant. Ik ga dan wel stage lopen, maar werd op het hart gedrukt door de begeleider (Mark) dat je slechts vakantie moest invullen. Aangezien je ook het aantal nachten moest noemen was ik dus een beetje verdacht, 179 namelijk. Dus bij het hokje was de eerste vraag dus wat ik kwam doen, vrijwilligerswerk. Waar Mark voor had gewaarschuwd gebeurde bijna, de man dacht dat ik betaald stage ging doen (wat helaas niet zo is, of misschien wel, scheelt weer een heleboel papierwerk). Vervolgens vroeg hij een brief van mijn begeleidster (Kristen) en dat was dus wat ik vergeten was. Een contactpersoon werd gevraagd en in een keer mocht ik door, zonder verdere gegevens van hem te geven. Bij de band verzamelden we met een stel en gelukkig waren mijn koffers heelhuids aangekomen. Buiten stonden twee mensen van Carmabi al op ons te wachten (Valerie en René). Snel de auto's in en nu naar de zuidkant van het eiland, wat zo ongeveer 8km is. We reden door het binnenland en konden de heerlijke geur van de raffinaderij ruiken. Bij het Hilton rechts en daar lag het een nieuw blauw gebouw met daarachter het oude gele gebouw. Handen geschud met een stel mensen, bijna allemaal Nederlanders, behalve Kristen die pas dinsdag hier is. Sleutels gekregen en heb net als Tadzio het bed onder de ventilator genomen, dus dat moet zeker comfortabel zijn. Korte broek aan en heerlijk genieten van zon, warme wind op de pier. Vervolgens ook nog even een stukje gaan zwemmen, ze zeggen dat het koud is (26 graden), maar dat vond ik wel meevallen. Helaas hebben ze zo dicht als we nu zijn gegaan nog geen koraal, maar morgen zal ik vast wel wat gaan zien. Zo nog even snel wat eten, want de zon is hier pas echt net onder.

Groetjes,

Michiel

  • 12 Januari 2014 - 11:46

    Jeroen :

    Hoi Michiel.

    Tof om te lezen dat je weer aan de andere kant van de aardbol bent.
    Wist niet eens dat je weg ging dus.
    Het afspreken moet dan maar even wachten.

    Have fun.

    Groeten Jeroen

  • 12 Januari 2014 - 16:53

    Mama En Papa:

    Lieve Michiel, fijn dat je heelhuids aangekomen bent.
    Zijn wel jaloers op de temperatuur daar.
    Het glas is al 1 dag leger.
    See you soon

  • 13 Januari 2014 - 20:14

    Ome Ad:

    Michiel,

    Wij zijn zo jaloers !

    Maar jij toch een leuke tijd daar gewenst :-)

    Groet, ome Ad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michiel

Hey, ik ben momenteel vrijwilligerswerk aan het doen ten zuiden van de Grand Canyon in Arizona. 3 maanden lang allerlei Ranger-taken uitvoeren XD

Actief sinds 09 Feb. 2012
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 14331

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 10 Juli 2014

Settlement van coral larvae naast de eigen soort

11 Februari 2012 - 11 Mei 2012

Ranger in Arizona

Landen bezocht: