Vervroegd terug nr Flagstaff - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Michiel Klaassen - WaarBenJij.nu Vervroegd terug nr Flagstaff - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Michiel Klaassen - WaarBenJij.nu

Vervroegd terug nr Flagstaff

Door: Michiel21

Blijf op de hoogte en volg Michiel

20 Maart 2012 | Verenigde Staten, Flagstaff

Bonjour,

vorige week dinsdag hadden een paar het plan om te gaan voetballen op een van de universiteitsvelden. Dus alle jongens in korte broek naar het veld. Daar hebben we voor 2 uur gespeeld. Je kon goed merken dat de lucht hier anders is. Desalniettemin heb ik 2 keer gescord!!! Daarna weer terug naar huis. Daar werden op dat moment ook pizza's afgeleverd. Aangezien we een paar weken terug 2 keer het huis hebben schoongemaakt in een week was er pizza voor iedereen :D. Daarna keken we nog een filmpje, snel alles inpakken en slapen. De volgende dag werd mijn crew als laatste opgehaald, dus ik kon wat uitslapen. Adam (de supervisor) kwam ons ophalen en we vertrokken richting het kantoor. Aangezien we de trailer nog niet bijhadden moest iedereen beide tassen mee het busje in. Bij het kantoor aangekomen moesten we Jenn helpen de foodboxen te vullen. Daarna alles inladen en we stonden op het punt te vertrekken, toen bleek dat iemand van ons zich had teruggetrokken en iemand anders meemoest. We moesten dus ong. 2 uur wachten. In de tussentijd speelden we met een frisbee en een american football. Toen eindelijk kwam Olen en we konden vertrekken. Mijn crew bestond uit 11 mensen; Adam, Mahe (Walonie), Danni (denemarken), Dennis, Dominic, Stephan, Lucas (Deutsch), Lukas, Olen, Patrick (Deutsch)en ik. Na een zoektocht vonden we het terrein waar we zouden kamperen met ongeveer 40 vrijwilligers. Beneden sliepen crew 3 en 4 en boven sliepen wij en crew 1. Alles werd uitgeladen en opgezet. Daarna volgde de safetytalk weer en wat de bedoeling van het project is. Daarna vertrokken we voor een korte hike naar de Canyon. Daar genoot iedereen van het uitzicht. Na een tijdje gingen we weer terug naar het kamp. Aldaar begonnen Mahe, Dennis en ik met het koken. Het werd al donker en iedereen ging al om het kampvuur zitten. Niet al te lang na het eten vertrok iedereen naar zijn tent. De volgende morgen was er een wake-up call om 6 uur. Het was nog donker en vrij koud. Om 6:40 vertrokken we richting het kantoor van de parksurveillanten. Even snel wat extra spullen gepakt, zoals de punjar (een drilschep). Daarna naar het begin van de South Kaibab trail, waar we deze week zouden werken. Weer volgde een safetytalk van de parkrangers. Deze was nog wat uitgebreider. Weer werd erop gehamerd dat de oranje emmers die we bijhadden uit het zicht moesten zijn wanneer de muildieren (voor de luie touristen) langskomen. Hier zijn ze kennelijk als de dood voor. Elke dag zorgde dit dan ook voor leuke momenten, waarbij iedereen snel de tools neerlegde en naar de emmers raasde. Daarna vertrokken we met tools naar beneden. Crews 1 en 3 zouden beginnen bij het Ooh Aah point and omhoog werken naar ons. Wij begonnen met het restaureren van waterbars (afdalingen in de trail om water van de Ganyon af te laten stromen). Al het zand gooide we weer op de trail om deze ook te restaureren. Verder waren we bezig met het schoonmaken en uitdiepen van de greppel naast de trail (om water aan de binnenkant van het pad te houden en erosie tegen te gaan, tot een waterbar bereikt was). Elke 2 minuten moest er ongeveer gestopt worden, omdat of hikers van bovenaf of terug kwamen. Dit werd ook telkens omgeroepen. Ze hadden ons gewaarschuwd voor stomme opmerkingen/grapjes. Maar de mensen waar vriendelijk, bedankten ons voor het goede werk of zeiden gewoon hallo, wat het werk leuk maakte. Aan het eind van de dag moesten we weer terug naar boven, maar eerst moesten de tools worden verstopt. Dit gebeurde achter een boomstam op een steile wall. Ik stond helemaal boven en plaatste alles goed neer. Vooral de punjars (4 stuks) waren redelijk zwaar om omhoog te tillen. Iedereen ging weer terug de wagens in en we vertrokken richting een supermarkt. Daarna snel naar kamp, kampvuur maken en anderen gingen koken. Niet weer lang na het eten ging iedereen langzaam naar zijn tent. De volgende morgen was hetzelfde riedeltje. Vandaag zou mijn crew een gedeelte van de dag boven blijven om stenen te verplaatsen en hout af te voeren. We maakten een fire-line en gaven stenen door, sommige grote zware, andere kleinere. Omdat er nu geen hikers langskwamen bleven we doorwerken en was het een stuk zwaarder dan gisteren. Rond lunchtijd waren we boven klaar en aten we wat en gingen weer naar beneden. Daar deden we weer hetzelfde als gisteren. Aan het eind van de dag weer hiken naar boven en de busjes in naar het kamp. Deze nacht was er misschien sprake van dat we de volgende dag terug zouden gaan naar Flagstaff, aangezien er een storm aankwam met ongeveer een halve meter sneeuw.
De volgende morgen was het weer hetzelfde riedeltje. Iedereen weer de busjes in en naar het kantoortje. Toen kregen we te horen dat we de storm zouden uitzitten. Het zou alleen veel wind zijn die dag. Dit was ook het geval. We werkten weer verder waar we gebleven waren. Na de korte pauze vertrokken Danni, Dennis, Adam en ik naar Heather die ongeveer 3 mijl verderop in de trail aan het werken was. Het begon echt stevig te waaien en voor een hele tijd waren sirenes te horen. Later bleek dat op onze trail aan de top een 4-jarig meisje van de trail was afgeblazen. Ze konden haar nog bereiken, maar opweg naar de kliniek bezweek ze... erg akelig om te horen :( . Aangezien er weinig greppels waren en zand, konden we heel snel verderop gaan om te werken. Het was erg smal en natuurlijk dan komt er een muildierkaravaan langs met 10 muildieren. Snel weer de emmers verstopt en rustig afwachten. Ik had echt medelijden met de dieren, ze zagen er afgepeigerd uit. Omdat we zo snel verder gingen zagen we later dat een stel eekhoorntjes onze tassen probeerden te openen, slimme diertjes! Na de derde pauze ging Adam naar de andere supervisors om te praten over wat we zouden doen. Later kwam hij terug en vertelde ons dat vanwege de aankomende storm dat we zouden vertrekken naar Flagstaff, zo snel mogelijk en misschien later zouden terugkomen. Alle tools moesten weer naar boven. Wij waren het verst bezig en konden dus alles meeslepen. Iedereen had het zwaarder dan eerder. Ik was echt uitgeput, maar bleef doorlopen in een goed tempo. Boven was iedereen hevig aan het uitblazen. Snel terug naar het kamp en alles inpakken. Binnen een uur waren we weer opweg naar Flagstaff. Ik vond het wel jammer, had graag de Canyon bedekt in sneeuw gezien. Rond 7 uur was iedereen weer in de verschillende huizen. Shire, Carolina, Stephan, Alex, Carolin en ik besloten naar Lumberyard te gaan om te eten. Eerst even snel gedoucht en toen naar buiten. Het was ondertussen al aan het regenen, maar het was nog steeds warm. Stephan, Shire, Carolin en ik namen een burrito (Stephan en ik met hete saus --> man wat was dat heet, een klein beetje was al genoeg om het de hele avond nog op je lippen en tong te voelen) Alex had de chili en carolina een shrimp sandwich. Daarna gingen Shire, Alex, Stephan en ik naar Bever Street Brewery om daar St. Patrick's day te vieren. Onderweg was het al hevig aan het hagelen. We speelden wat pool en rond middernacht gingen we weer naar huis, althans Stephan en ik. Rond twee uur werd ik wakker en hoorde dat de rest ook was teruggekeerd.
De volgende morgen keek ik naar buiten en ja hoor het sneeuwde en er lag al ongeveer 30 cm. Dominic vroeg ons mee naar the all you can eat and drink champagne brunch @ the Himalaya Grill. Indiaas eten. Iedereen nam tenminste twee borden en het was erg goed. Daar zaten we, Camilla en Danni, Alex, Shire, Stephan, Dominic, Carolina, Ring en Carolin. Na voldaan te zijn vertrokken we weer terug. Camilla, Danni, Stephan en ik gingen eerst naar Safeway. Toen we terugkwamen ontmoetten we de nieuwe PDM's (Americorps; assistent supervisors). Ik ging ook niet veel later met Genn (een PDM), Matt, Kyle (een andere PDM) en Shire downtown om te poolen. Het kon gratis ergens, maar vanwege de hevige sneeuwval was het gesloten. Om de hoek was er ook een en daar hebben we 5 potjes gespeeld. Shire en ik tegen Matt en Kyle. Genn wilde graag toekijken. Het was erg grappig. Ik gebruikte soms de extra stok en dat vond de rest grappig, oftewel ze gingen hem ook voor de meest idiote ballen gebruiken. Daarna liepen we weer terug naar Cisco house. 's Avonds keken we met een paar de film Horrible Bosses, blijft een geweldige film.
Maandag zouden we te horen krijgen of we misschien dinsdag tot donderdag zouden werken in de Grand Canyon. Het was nog steeds aan het sneeuwen en ondertussen lag er al een halve meter sneeuw. We keken weer een film en daarna kwam Jascha even langs om af te spreken voor onze off days. Daarna gingen Carolin en ik downtown, om gewoon even buiten te zijn en warme chocomelk te drinken. Daarna gingen we met zijn tweeen samen koken. Die avond was het Karaoke avond in the Green Room. We gingen er met een klein clubje heen. Shire, Ring, Dominic, Alex, Scott (Engl), Genn, Matt, Avril & Rhea (Engl), Carolina en Carolin waren van de partij. Er kwamen nog een stel ACE-leden later. De karaoke begon pas om 11 uur. Ik besloot samen met Ring All Star van Smasmouth te doen. Er was niet echt heel veel animo op Matt en Denny na (beide waren een beetje ver heen en hadden het reuze naar hun zin). Ik besloot het nummer You'll be in my heart van Phil Collins te doen. Ik pakte een kruk en iedereen was, waarom pakt hij een kruk. Ik begon en iedereen vond het geweldig. Na afloop kreeg ik een dikke knuffel van Matt en meerdere complimenten; ik zou het mooist hebben gezongen. Nu nog steeds hoor ik vooral Shire, Scott, Matt en Carolina opscheppen over mijn zangkwaliteiten. Matt en Shire zeiden zelfs dat ze zich nog nooit zo aangetrokken tot mij voelden (ik weet niet of ik daar blij mee moet zijn?). Maar het is wel geweldig dat ze het zo mooi vonden. Carolina is zweeds dus mochten de Abba liedjes natuurlijk ook niet ontbreken. Rond half drie gingen we terug naar Cisco house. Snel ons bed in, want deze morgen zouden we opgehaald worden om alles op te ruimen en te wassen. Dennis en ik kregen de taak de vaat te doen, maar omdat er 4 crews tegelijk waren, moesten we nog even wachten. Dus even geholpen de foodboxen te legen. We kregen alles mee om vanavond burrito's te maken. Daarnaast ook veel fruit, kunnen ze toch niet bewaren. Daarna weer terug en de was doen. Morgenavond weer the Greenroom (25ct drankjes) en donderdag de bbq @ the office. Vrijdag waarschijnlijk met Jascha, Rebekka, Christine en Diede naar Lake Powell en omstreken (net boven monument valley). En volgende week waarschijnlijk weer een nieuw project.

That's all for now!
C u!

Michiel


  • 21 Maart 2012 - 10:30

    Marion:

    Hoi Michiel,
    Jammer dat ik je gisteren niet heb kunnen spreken, was aan het werk. oma vond het ook geweldig dat je belde. Heerlijk om steeds je verslagen te lezen en te merken dat je het zo naar je zin hebt. Straks ga je nog een carrière als ranger of begeleider beginnen. Je ontmoet wel heel veel verschillende mensen op deze manier. Leuk dat iedereen je zo goed vond zingen. Nog een carrière mogelijkheid.
    jammer van Asterixje, maar hij was echt op. Bink is echter nog zeer actief en Obelix doet het ook nog aardig. Papa en ik hebben er dus een paar heerlijke dagen op zitten in Leiden. Wat een geweldige musical en vooral de hele entourage is fantastisch. net het omniversum. Bij ons dus geen sneeuw, maar zonneschijn.
    Dikke kus, Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michiel

Hey, ik ben momenteel vrijwilligerswerk aan het doen ten zuiden van de Grand Canyon in Arizona. 3 maanden lang allerlei Ranger-taken uitvoeren XD

Actief sinds 09 Feb. 2012
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 14342

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 10 Juli 2014

Settlement van coral larvae naast de eigen soort

11 Februari 2012 - 11 Mei 2012

Ranger in Arizona

Landen bezocht: