even snel een update - Reisverslag uit Taos, Verenigde Staten van Michiel Klaassen - WaarBenJij.nu even snel een update - Reisverslag uit Taos, Verenigde Staten van Michiel Klaassen - WaarBenJij.nu

even snel een update

Door: Michiel21

Blijf op de hoogte en volg Michiel

21 April 2012 | Verenigde Staten, Taos

Hallo allemaal,

het is een poos geleden dat ik iets heb gepost. Dit omdat ik momenteel bezig ben met een maandlang project in Bandelier National Monument in New Mexico.
De afgelopen weken hebben we vooral gewerkt aan de ponderosa trail. Afgelopen zomer is er een enorme brand en daardoor later ook een vloed geweest. Hierdoor is alles verwoest en grauw en aan ons de taak om dit dus weer te verbeteren. We hebben verschillende nieuwe routes aangelegd, checks (boomstammen om H2O tegen te houden) geplaatst en de trails verbeterd. Klinkt gaaf zou je zeggen, maar het is niet zo gaaf. In de 3 weken dat we daar gewerkt hebben, hebben we 2 hikers gezien welke ook maar slechts halverwege kwamen tot waar wij gewerkt hebben. Het voelt dus niet bepaald zinvol wat we aan het doen zijn. Tevens is alles zwart, alleen verbrande bomen en overal as. Tevens hebben we ook echt alle mogelijke weertypes gehad in New Mexico (van sneeuw tot brandende zon en van harde wind tot onweer en hagel).
Desalniettemin hebben we een hele leuke crew. Iedereen kan echt heel goed met elkaar opschieten en gedurende avonden en de vrije dagen is het dan ook erg gezellig. De afgelopen twee weken zijn we ook naar Santa Fe gegaan, eerste week om het te zien en de tweede om de verwachte sneeuw te vermijden (ik had een week daarvoor met Scott en Dennis ook al in de sneeuw moeten koken --> bleek wel de beste maaltijd te zijn ;) ). Nu ben ik in Taos en we zijn net terug gekomen van raften. Het was gaaf, al had ik wat meer ervan verwacht. Vanavond ook nog hier en morgen weer terug naar Bandelier om nog 2 dagen te werken. Het is tevens ook best gek, ik heb nog maar 2 weken met ACE te gaan. Als ik terugkom ga ik trouwens ook met Dennis nog naar Los Angeles voor een paar dagen!!! =D

Later volgende week zal ik meer schrijven. Maar voor nu de groeten en een dikke knuffel XD

Michiel


  • 23 April 2012 - 08:27

    Papa:

    Hoi knul, ziet er allemaal nog steeds leuk uit. Probeer nog niet aan de terugreis te denken maar geniet nog maar met volle teugels van dit mooi avontuur.

    P.s. 13 mei is het moederdag.

  • 28 April 2012 - 16:59

    Hélène:

    Ha Michiel, leuk verslag weer. Veel plezier in AL,
    groetjes uit een regenachtig Scheveningen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michiel

Hey, ik ben momenteel vrijwilligerswerk aan het doen ten zuiden van de Grand Canyon in Arizona. 3 maanden lang allerlei Ranger-taken uitvoeren XD

Actief sinds 09 Feb. 2012
Verslag gelezen: 587
Totaal aantal bezoekers 14337

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 10 Juli 2014

Settlement van coral larvae naast de eigen soort

11 Februari 2012 - 11 Mei 2012

Ranger in Arizona

Landen bezocht: